Kalender

apr
21
ons
Backdistans
apr 21 kl. 07:55 – 09:25

Vi springer ett distanspass (80-100 min) i backarna på Röboåsen i syfte att öka den muskulära styrkan och uthålligheten.

Passet genomförs i ett lugnt tempo (vilka kan skilja mycket från individ till individ) men det kommer naturligtvis att vara jobbigt i de brantaste backarna.

Vi samlas vid Kantorn 07.55 för genomgång med gemensam avlöpning 08.00.

Ni får en karta med en ”bana” för att det ska bli lite variation från den vanliga backbanan.

Det är torrt så löparskor eller dobbsko passar bra.

TT1 Åk1 NIU
apr 21 kl. 15:30 – 16:30

Lektion i Träning och Tävlinglära 1

Sal B209

 

apr
22
tor
Sprint kval+final
apr 22 kl. 08:30 – 09:30

Sala backar Thierrys

apr
26
mån
Styrka
apr 26 kl. 08:00 – 09:00

I skolans idrottshall

Teori
apr 26 kl. 09:30 – 10:30

Vi går igenom elevenkäten bla.

apr
27
tis
Amelies elevträning Backintervaller
apr 27 kl. 08:30 – 10:00

Välkomna till min elevträning!

Det kommer bli ett tufft men kul backpass borta i vårt älskade Röbo. Vi springer från kantorn 8.30! Vi värmer upp i ca 20-25 min och springer gemensamt bort till starten på träningen. (https://goo.gl/maps/913BF9Ptjh2EvFJs6 kullen innan starten vid testbanan) Därifrån går vi igenom banan vi ska springa och värmer upp.

Vi kommer att köra backintervaller och använda oss av tre olika backar. När du har kört alla tre backar har du sprungit ett varv och då är det ”kartvila”, du kommer då få fylla i ca 3 sträckor av en sprintbana innan du påbörjar nästa varv. Du springer totalt mellan 25, 30 eller 35 minuter beroende på vad som passar dig, din dagsform och andra förutsättningar

Syfte:

Syftet med passet är bli bättre och orka springa mer i backar och att sedan använda sprinttänk och fatta snabba beslut när vi är trötta och har hög puls. Du ska försöka springa på uppför såväl som nerför, försök utmana dig själv både fysiskt och mentalt under passet och försök hitta din egen motivation och din egen målsättning. De sista ca 5 minuterna av passet trycker du på extra och klämmer ut den energin du har i kroppen för att du ska känna dig riktigt trött när du är klar! Tänk ut innan passet hur länge du vill springa för att mentalt förbereda dig på hur du ska genomföra passet, och få ut så mycket som möjligt av träningen!

  1. ta gärna med egen penna för att fylla i vägvalen!

//Amelie

apr
28
ons
OL
apr 28 kl. 07:30 – 10:00

Parövning

TT1 Åk1 NIU
apr 28 kl. 15:30 – 16:30

Lektion i Träning och Tävlinglära 1

Sal B209

 

apr
29
tor
Gustav elevträning
apr 29 kl. 08:30 – 09:30
maj
3
mån
Styrka
maj 3 kl. 08:00 – 09:00