Långpass

Samling utanför skolan. 07.55

Vi springer iväg 8.00 på ett distanspass från skolan. Det blir en kombination av orientering i stadsmiljö och närområden.

Distanspass ska gå i prattempo och kännas lätt att genomföra.

Vi har ett OL moment för att få passet att bli lite roligare och få tiden att gå fortare 🙂

”Banan” startar och slutar på andra sidan Fyrisån. Löpvägen är banan lite drygt 10 km och är avkortningsbar. Det är cirka 2 km att springa till start och 2 km från mål till skolan. Totala löplängden blir ca 15 km om man springer hela. Tänk till hur mycket just du tål på hårt underlag så att du inte upptäcker längst bort att det inte känns bra.

Välj så skonsamma skor som möjligt. Det blir endast korta moment i skog.

Det går bra att ta cykel om man vill korta av löpvägen.

Alternativ träning – Om du inte kan genomföra passet som löpning rekommenderas cykel. Även crosstrainer är ett bra alternativ om du inte kan springa.

Läs gärna den här artikeln ”Den nödvändiga distansträningen” som på ett bra sätt beskriver varför distansträning är så viktigt.

https://centrumforidrottsforskning.se/wp-content/uploads/2014/10/SVIF-3-2014-Den-nodvandiga-distanstraningen.pdf

Ta med A3-plastficka

Anmälda

Namn Tidpunkt Kommentar
Emilia Bergström 2021-01-25 12:53
Fanny Cedstedt 2021-01-24 18:34
Simon Claesson 2021-01-22 16:59
Elsa Göras 2021-01-22 17:56
Manne Hammarberg 2021-01-25 15:21
Ida Hänström 2021-01-25 07:36
Emma Isacsson 2021-01-22 20:00
Simon Karlsson Holmer 2021-01-24 19:12
Cornelia Krafft 2021-01-23 09:55
Jonna Lindblad 2021-01-23 08:06
Anna Lithell 2021-01-24 21:58
Moa Lundin 2021-01-22 16:59
Amelie Rajan 2021-01-24 22:10
Tuva Spik 2021-01-25 07:45
Hillevie Svärd 2021-01-23 15:03
Ellen Thorsén 2021-01-23 08:52

Logga in för att anmäla dig till den här händelsen.