IFU Arena 1000m intervaller med kartminne

Vi löper 4-5st 1000m långa intervaller på IFU arena med syftet att höja syreupptaget. Vilotiden är 3 minuter, detta för att ni skall vara pigga nog för att köra hårt nog på intervallerna. Total intervalltid skall vara runt 15-20min.

Intervallerna ska gå fort och pulsen skall vara hög, 90-95% av maxpuls. Detta innebär att vid en maxpuls på 200 skall man sikta på 190 slag/minut, alltså klart över anaerob tröskel.

Under intervallerna så får ni en karta per grupp. Varje löpare får ett av varven på sig att memorera banan på kartan. I vilan skall man sedan rita i banan på en karta utan banpåtryck.

Detta inlägg postades den av .

Om Gunilla Svärd

Kontaktinformation: gunilla@olgy.se, 0724682640 Blev utsedd årets tränare 2013 av Skogssportens gynnare. Har 2 VM-guld, 2 VM-silver, 2 VM-brons, 2 EM -guld, Världscupssegrare totalt -96, O-ringen seger -92 och har 29 SM -medaljer. Har utmärkelsen Årets Buse i bandy! Min målsättning med mitt jobb är att när eleven slutar här så ska han/hon fortfarande tycka att det är roligt med orientering. För att göra det så tror jag på individuell utvecklingsplan med varierad träning. Vill du nå toppen så ger vi resurserna för det. Har du andra målsättningar så stöttar vi dig i det! Glädje föder framgång!